Proč jsou data ve startupech klíčová?

Mínění, že se data týkají jenom velkých firem je mýtus, který tvoří vysokou zeď, přes kterou začínající firmy nevidí mnoho skvělých příležitostí. Zeptali jsme se startupů v podnikatelském akcelerátoru xPORT, co pro jejich byznys znamenají data.

Startupy, které s daty pracují, mají náskok

Data se dnes stala klíčem k úspěšnému podnikání. „Firmy, které se dat nebojí a umí s nimi pracovat, mají veliký náskok před konkurencí. Využití dat v byznysu je obrovské, a ne tak složité, jak se zdá,“ říká Ota Novotný, vedoucí Katedry Informačních technologií VŠE v Praze a ředitel podnikatelského inkubátoru xPORT. Data a práce s nimi se ale netýká jen velkých firem. Právě naopak! Důležitou roli sehrávají také ve stádiu, kdy se byznys teprve rozjíždí.

SALESDOCk: Data jsou důležitá zejména pro řízení obchodu

Některé startupy jsou před konkurencí o krok napřed, jejich výhoda tkví v tom, že důležitost dat při rozběhu podnikání již pochopily a pilně je zhodnocují. „Data jsou pro řízení obchodu extrémně důležitá, a to zejména u startupů, pro které teprve hledáme tu správnou cestu. Sledujeme každou fázi obchodního procesu. Jakmile nám v některé z fází poklesne úspěšnost, tak ji ihned rozebereme a zamýšlíme se, kde ji vylepšit,” říká Jakub Hon, Co-Founder & CEO dravého startupu Salesdock, který je členem xPORT Business Accelerator VŠE.

HUGPORT: Kdo nepracuje s daty, okrádá firmu o příležitosti

Podobný názor sdílí i Lukáš Daněk, Head of Product zkušeného startupu HUGPORT, který přináší řešení pro správu a řízení obsahu na profesionálních displejích. Dle jeho slov, kdo dnes nepracuje s daty, okrádá firmu o každodenní příležitosti. „Data jsou středobodem našeho podnikání. Informace o zařízeních, jejich aktuálním stavu, obsahu, výkyvech a výpadcích zpracováváme realtime. Snažíme se o to, abychom zajistili našim zákazníkům co nejpřesnější pohled na jejich síť obrazovek a přehrávaný obsah,” vysvětluje Lukáš z HUGPORTu.