Do xPORTu naskočil B2B startup Amio

Na konci srpna do inkubačního programu xPORT Business Accelerator VŠE naskočil startup Amio. Matouš, Honza a Karel jsou tři vývojáři, kteří se rozhodli usnadnit práci jiným vývojářům a dostat se přes ně do velkých firem. Vyzpovídali jsme pro vás čerstvě zabydleného Matouše.

Matouši, představ nám startup Amio a čím se zabývá?
Ve startupu Amio se snažíme sjednotit kanály pro posílání zpráv – instant messaging, kterých je čím dál víc. Po Facebook Messengeru a nově i WhatsAppu pomalu vzniká Apple business messages a Instagram s velkou pravděpodobností také přijde se svým vlastním messagingem, který bude chtít otevřít firmám. No a startup Amio je právě takovým mediátorem mezi firmami, které chtějí své zákazníky kontaktovat pomocí těchto kanálů a koncovými zákazníky, kteří jsou firmami kontaktováni.

Takže cílíte na velké firmy, které instant messaging využívají?
Ano, ale při tom jsme SaaS pro vývojáře. Jelikož celý náš tým je také složený z vývojářů, původní myšlenka byla hodně se orientovat na vývojáře. Vlastně celý ten tool je hlavně pro ně, ale pracujeme i s firmami, kterým tool implementujeme na zakázku, nebo jim ho dodáme pro jejich vývojáře. Věříme, že do velkých firem je snažší se dostat odspodu – přes vývojáře, nežli seshora.

Jaké výhody přinášíte vývojářům?
Výhoda je v tom, že ten vývojář namísto toho, aby implementoval Facebook zvlášť a Whatsapp zvlášť, má unifikované programové rozhraní pro všechny kanály. A kolem toho jsou nabalené další nástroje jako různé analytiky, posílání zpráv ve velkých objemech a hlavně support.

Jak je to ve vašem oboru s konkurencí?
Nápad založit Amio vznikl tehdy, když Facebook spustil svoje API pro messengery. Konkurence vzniká docela rychle. Do tohoto prostoru se cpou i zaběhlé firmy, které se zabývaly posíláním sms. Vidí, že dost klientů jim to bere kvůli těmto alternativním kanálům.

Je to tvůj první projekt, nebo jsi už předtím zkoušel podnikat?
Tohle je můj čtvrtý projekt, zaměstnaný jsem byl všeho všudy asi půl roku. S nápadem založit Amio jsem přišel proto, že jsem vývojář a chtěl jsem vývojářům zefektivnit práci. Předtím jsem zkoušel dělat startup na chytré ledničky, a to skončilo u toho, že jsem jenom vařil a ledničky nedělal. 🙂

Teď to je ale jiné, vaši klienti jsou velké firmy. Můžeš nám prozradit, s kým Amio aktuálně spolupracuje?
Nově se těšíme spolupráci s Alzou, kde řešíme notifikace přes Messenger, pracujeme s Monetou, kde jsme nasadili chatbota na first level support, takže jsou schopní zákazníkům odpovědět automaticky. Dále pracujeme například s pojišťovnou Generali.

Pro mnoho firem je ale instant messaging pořád novinkou.
Nemyslím si, že jsme objevili díru na trhu, mám pocit, že jsme před tím trhem. Klientovi často musíme vysvětlovat, proč je důležité tento kanál neignorovat, jaké jsou možnosti realizace. Musíme jim doporučit podpůrný software.

Jak se vám podniká v B2B segmentu?
B2B má svoje pro i proti. Chce to tvrdou práci. Obchody s firmami nám trvají i rok, ale když se to povede a člověk se tam dobře zapíše, tak se to nabaluje jako sněhová koule. A ve velké firmě tě nevymění ze dne na den.

Jak ty osobně vnímáš, když ti firmy posílají SMS nebo zprávy na sociálních sítích. Neotravuje tě to?
Znám hodně lidí, kteří jsou skeptičtí vůči posílání zpráv – instant messagingu. Mně ta platforma nevadí. Co by mi v pozici osloveného vadilo je, kdyby mě kontaktovali s něčím, co pro mě nemá žádnou přidanou hodnotu. Například kdyby mně dopravce posílal zprávy o tom, že budou levné lístky na bus do Berlína. To je pro mě čistý marketing a otravuje mě to. Ale když mi pošle zprávu, že můj spoj bude mít zpoždění 30 minut a ve zprávě si budu moci jízdenku rovnou stornovat a koupit jinou, to jako zákazník ocením. A tuto filozofii se snažíme předat i firmám, s kterými spolupracujeme.

Proč jste se rozhodli přihlásit se do xPORTu?
O xPORTu jsem věděl zhruba 2 roky, ale přihlásil nás na Open House kolega. Pravdou je, že mě hodně nadchli lidi, kteří tady jsou, že to nejsou jenom lidi z univerzitního prostředí, ale mají za sebou svoje vlastní startupy, mají zajímavé nápady a dokážou hodně pomoct. To je asi to nejvíc, co jsem za prvních pár týdnů kontaktu s xPORTem získal, a to je hlavní důvod, proč jsme do xPORTu šli. Coworkingů a kanceláří je v Praze hodně, ale mentoring je to, co nám dá nejvíc.

Co bys poradil někomu, kdo v hlavě nosí nápad a zvažuje založení startupu?
Mně přijde, že vše již bylo napsané, stačí si jenom přečíst motivační články na internetu. Co by ale mně pomohlo na začátku, je vědět, že se rozhodně nemám bát. Je to na člověku, jestli se rozhodne lézt po skalách nebo jezdit na motorce, nebo si řekne, že to je nebezpečné. V byznysu to ale není o zdraví, a to je nejpodstatnější. Někdy je třeba riskovat. O co maximálně můžete přijít jsou peníze a za ně to stojí, protože se naučíte spoustu nových věcí.