8 nejen startupů, od kterých se můžete naučit, jak spravovat firemní Instagram

Sociální síť Instagram plná líbivých obrázků už má 1 miliardu aktivních uživatelů. V České republice využívá tuto platformu více než 1 milion obyvatelů a představuje tak pro podnikatele velký potenciál. Svou značku zde propagují nejen velké a zaběhnuté firmy, ale také startupy mohou na Instagramu začít budovat svou fanouškovskou základnu.

Mít účet na Googlu již při zakládání nového podnikání nestačí, pro bližší kontakt se zákazníky a pro vytvoření pevného vztahu s nimi musí firmy se svými zákazníky neustále komunikovat a být s nimi v kontaktu. Sociální sítě jsou tak ideálním prostředkem, jak se k zákazníkovi dostat co nejblíže. Přestože je Facebook stále jednou z nejoblíbenějších sítí, Instagram se pyšní vysokou mírou zapojení uživatelů, kteří právě zde nejvíce reagují na zveřejněný obsah.

 

Proč být aktivní na Instagramu?

 

  • Velký počet uživatelů, kteří zde tráví čas denně a vy je tak můžete pravidelně oslovovat.
  • Další platforma pro propagaci, vedle formálního Linkedinu nebo informativního Facebooku. Instagram je ideální pro doplnění neformální komunikace, a to skrze fotografie ze zákulisí, které mohou lidem ukázat zaměstnance či výrobní proces.
  • Na Instagramu je možné komunikovat se svými věrnými zákazníky, zároveň vás zde mohou objevit i ti noví. Díky spolupráci s influencery, zajímavými soutěžemi a poutavým obsahem tak můžete zvýšit povědomí o svém startupu nebo zvýšit svou popularitu.
  • Instagram má také velký prodejní potenciál, možnost přidávání odkazů na prodejní kanály, přesměruje zákazníky přesně tam, kam budete chtít. Dále může Instagram sloužit jako dopravní uzel pro informace. Díky linkům lze uživatele jednoduše odkázat na blog, pozvat na chystanou událost či informovat o volných pracovních pozicích.

Pro správu instagramového účtu není nutné být ostříleným markeťákem nebo si najímat specialisty. Stačí mít oči otevřené, zajímat se a hledat inspiraci. Instagram je totiž platformou poskytující především inspiraci. Podívejte se s námi na účty startupů, od kterých můžete odkoukat úspěšné strategie, které vám mohou při správě vašeho firemního účtu pomoci.

 

Startupy, kterými se můžete inspirovat

KIWI.com

Kiwi.com, dříve Skypicker je česká firma, která působí od roku 2011. Jedná se o internetový vyhledávač, konkrétně vyhledávač letenek se zaměřením na nízkonákladové lety. Svým zákazníkům umožňuje jak rezervaci, tak následnou koupi letenek.

Počet followerů: 41,6 tis. 

Obsah: Kiwi využívá oblíbenosti cestování a na svém profilu zveřejňuje fotografie zajímavých míst. Krásné fotografie budov, přírody, místních obyvatel i jídla jsou přesně to, co uživatelé Instagramu hledají. Co se od nich můžete naučit? Kromě profesionálně pořízených fotografií, pořádá Kiwi také soutěže o letenky a poté repostuje fotografie vítězů a jejich momentů z cest. Sdílením fotografií cestovatelů a jejich příběhů motivuje Kiwi své sledující k soutěžení, čímž zvyšuje povědomí své značky i svou popularitu a zároveň propaguje svůj produkt.

Co dělají dobře?

  • Soutěže o letenky – interakce se zákazníky
  • Inspirace, tipy na místa, která navštívit – propagace produktu a plnohodnotný obsah vhodný pro cílovou skupinu

 

Rohlik.cz

Jeden z největších internetových obchodů s potravinami funguje již od roku 2014. Zákazníci si prostřednictvím webových stránek nebo mobilní aplikace mohou objednat zboží a nechat si jej přivézt na jakékoli zvolené odběrové místo.

Počet followerů: 11,9 tis. 

Obsah: Rohlík na svém Instagramu sdílí naaranžované potraviny a pokrmy z produktů, které dodává. Kromě toho jsou mezi příspěvky také fotografie zaměstnanců při práci a repost od zákazníků. Tím propaguje tento startup jak produkty, tak svou službu. Příspěvky jsou inspirativní a aktuální, na svátek svatého Martina například informuje o své nabídce svatomartinského vína pro ideální svatomartinské hody. Velmi zajímavé jsou také soutěže, které pořádá a doplňuje fotografiemi od svých zákazníků, které jsou tak skvělou a nenásilnou referencí.

Co dělají dobře?

  • Soutěže vyzývající na označení firmy a jejich repost – zvýšení povědomí o produktu a službě
  • Fotografie zaměstnanců dodávající službu – přiblížení služby zákazníkovi
  • Inspirace, tipy, co uvařit a z jakých surovin – inspirace propagující produkt

 

Gamee

Gamee je podle Forbes jedním z deseti nejperspektivnějších stratupů v Česku. Jedná se o sociální síť, která byla založena v roce 2015 a slouží pro tzv. social & casual gaming. Společnost vytvořila unikátní herní prostředí, kde se mohou propojovat hráči na různých platformách.

Počet followerů: 20,3 tis.

Obsah: Zeď příspěvků Gamee je plná her a jejích hráčů. Také v Instastories jsou videa z her, ale také fotografie členů týmu Gamee a jejich života ve firmě. Společnosti se daří prezentovat svou platformu velmi úspěšně, a to nejen díky zaměstnancům, kteří ukazují, jak lze skloubit svou práci a své koníčky. Velkým lákadlem jsou také fotografie hráčů, kteří vyzývají další hráče nebo fotografie vítězů soutěží. Protože jsou cílovou skupinou především mladí lidé, spolupracovala společnost také s influencery, což mělo na Instagramu také velmi dobré ohlasy.

Co dělají dobře?

  • Spolupráce s influencery – rozšíření povědomí a oblíbenosti mezi mladými lidmi
  • Výzvy hráčů, videa a ukázky her– přilákání nových hráčů, přiblížení produktu

 

GoOut

GoOut je kulturně-informační médium, sociální síť a zároveň systém prodeje vstupenek. Tato technologická společnost založená v roce 2013 na svých webových stránkách a sociálních sítích informuje o kulturních akcích a zároveň nabízí rovnou lístky na koncerty, výstavy nebo divadelní představení.

Počet followerů: 11,6 tis.

Obsah: Goout má velmi jednotnou, ucelenou a zároveň různorodou a pestrou komunikaci. Skrze příspěvky informují o nadcházejících událostech. Na účtu společnosti jsou fotografie umělců, míst čí scén z filmů a obsah je tak velmi inspirativní a jedinečný. Také Instastories jsou využívána velmi hojně a pravidelně, a to především pro informování o chystaných akcích s přímým odkazem na nákup lístků. Návštěvníci profilu tak mají vše pod jednou střechou.

Co dělají dobře?

  • Sjednocený, jednoduchý obsah – umožňuje dobrou orientaci na profilu
  • Pravidelné instastories – informativní a inspirativní 
  • Pravidelná obměna Výběrů z Instastories – poskytnutí aktuálního obsahu sledujícím

 

Zoot

Zoot je internetový obchod s módou, doplňky a designem, který vznikl v roce 2007. V Česku má již 29 výdejen, do kterých si zákazníci mohou nechat objednat zboží a vyzkoušet si jej ještě před zaplacením.

Počet folowerů: 50,8 tis.

Obsah: Zoot svým fanouškům pravidelně nabízí módní inspiraci a humor. Obsah profilu je složen především z fotografií produktů a krátkých vtipných citátů. Zoot spolupracuje také s influencery nebo módními blogery a v minulosti zveřejňoval také fotografie zaměstnanců a života ve společnosti. V současnosti se zaměřuje především na stylové módní obrázky, které inspirují a zároveň informují o aktuální nabídce a slevách. Tipy a nápady dává také do svých Instastories, ze kterých publikuje také na profilu výběr nejnovější nabídky.

Co dělají dobře?

  • Soutěže o produkty – interakce se zákazníky
  • Spolupráce s influencery – oslovení mladých zákazníků
  • Vtipné a originální příspěvky – poutavý a oblíbený obsah

 

Mana

Mana je bezlaktózový a nutričně vyvážený nápoj, který vyrábí společnost Společnost Heaven Labs. Tento start-up se jako většina ostatních nezabývá technologiemi, ale potravinářstvím. Alternativní práškovou stravu vyrábí již od roku 2014 a od roku 2016 byl na trh uveden nápoj Mana drink.

Počet sledujících: 6 793

Obsah: Profil účtu Mana je skvělým příkladem, kdy je propagován produkt a životní styl. Mana je alternativní strava pro všechny, kteří mají aktivní život a nechtějí ztrácet čas zdlouhavou přípravou pokrmů. Zveřejněné fotografie tedy zobrazují daný produkt na různých místech a jako součást každodenního života, ale také na cestách a během jedinečných událostí či okamžiků. Společnost spolupracuje s influencery, sportovci a fotografy a má tak velmi kvalitní a zajímavý obsah.

Co dělají dobře?

  • Cestovatelské fotografie – inspirace a Instagram friendly obsah
  • Fotografie zátiší s produktem – zobrazení produktu jako součást každodenních potřeb, ale také například festivalového vybavení
  • Repost Instastories od zákazníků – interakce a reference na daný produkt

 

 


Poslední dva projekty, které stojí za to sledovat, patří mezi neziskové organizace. I tak se však jedná o úspěšné projekty, které si již za dobu svého působení na Instagramu vybudovali dobrou fanouškovskou základnu a jejich instagramové účty mají s ohledem na nápady a inspiraci co nabídnout.

 

Loono

Na projektu Loono pracuje od roku 2014 skupinka mladých lékařů a studentů medicíny, jejímž cílem je zdůraznit význam prevence onkologických a kardiovaskulárních nemocí. Skrze projekty a workshopy ukazují, jak je prevence důležitá a nabízí také svůj vlastní merch, který jejich aktivity financuje.

Počet followerů: 8 261

Obsah: Na svém profilu Loono zveřejňuje fotografie členů svého týmu, z pořádaných akcí, pozvánky na další události, ale také informativní příspěvky, například o tom, jak rozpoznat mrtvici. Dále jsou postovány fotografie merche a školicích pomůcek. Nejvíce si však Loono zakládá na příbězích, a to skrze příspěvky členů týmu a jejich příběhů, ale také medajlonky hostů z chystaných akcí.

Co dělají dobře?

  • Představuje členy týmu, jejich příběhy a názory – přibližují více svůj projekt 
  • Představuje příběhy pacientů a těch, kterým projekt pomohl – ukazují výsledky své činnosti
  • Spolupráce s vlivnými osobnostmi a repost jejich příspěvků

 

Rekola

Rekola jsou projektem sdílených jízdních kol, který začal v Praze v roce 2013. Jedná se o službu, která umožňuje využití typického růžového jízdního kola a nově také skateboardů za pomoci mobilní aplikace.

Počet followerů: 6 228

Obsah: Na účtu Rekola jsou publikovány fotografie cyklistů na růžových kolech, které jsou pořizovány většinou profesionálními fotografy, a proto jsou obrázky velmi kvalitní. Svými příspěvky se snaží také reagovat na aktuální témata, v minulosti například vyzývala sledující k volbám nebo poskytovala speciální promokód k výročí oslav 100 let republiky. Na profilu probíhají také soutěže o jízdní kola nebo zkušenosti známých osobností, které Rekola také využívají.

Co dělají dobře?

  • Soutěže o jízdní kola – zvýšení povědomí a oblíbenosti služby
  • Zveřejňování zkušeností zákazníků – poskytnutí reference, motivace k využívání služby
  • Aktuální příspěvky, např. s politickou tématikou

 

A teď už nezbývá nic jiného než vzít telefon do ruky a dát follow jak výše uvedeným společnostem a projektům, tak i instagramovému účtu xPORTu, kde najdete pozvánky na workshopy a zajímavé akce, dále vám představíme start-upy, které máme pod svými křídly, ukážeme vám pohled do zákulisí business akcelerátoru a budeme vás informovat o novinkách ze světa start-upů. Tak neváhejte a followujte! 😊 😊