5 tipů, jak zvládnout time management nejen pro podnikatelky

Všechny ženy podnikatelky, které právě buď rozjíždí svůj business nebo jsou naopak už ředitelkami velkých a rozjetých firem, mají své pracovní rozvrhy velmi vytížené. To, jak si svůj pracovní den uspořádáte, může být pro odvedení dobré práce to nejlepší, co můžete udělat. Tyto nástroje najdou své uplatnění, jak mezi ženami tak ale samozřejmě i mezi muži.

Buďte produktivní a neztrácejte zbytečně čas
1. To-Do List

Sepsat vše, co je potřeba udělat, je velkým krokem k úspěchu. Většinou na daný úkol nejste sami a pro jednodušší sdílení práce existuje hned řada aplikací, které vám s delegováním úkolů pomohou.

Wunderlist

POPIS: Aplikace vám usnadní vytváření a sdílení to-do listu s ostatními. Ve Wunderlistu nemusíte plánovat jen pracovní úkoly, ale třeba i tak potřebnou dovolenou nebo sdílet nákupní seznam s partnerem.

CENA: Zdarma

DOSTUPNOST: iOS, Android, Windows, Web

2. Plánovací kalendář

Je potřeba rozplánovat si nejen jeden den, ale nejlépe celé týdny nebo měsíce dopředu. Disciplína a plánování jsou esenciální pro každého, kdo podniká. Uspořádejte si tedy jednotlivé dny tak, abyste se v tom neztratili a měli čas jak na práci, tak i na sebe, rodinu a přátele.

Google Calendar

POPIS: S Googlem asi nemůžete šlápnout vedle. Kalendář od Google vám uloží vše na jednom místě s jednoduchým přístupem odkudkoliv.

CENA: Zdarma

DOSTUPNOST: iOS, Android, Web

Time Trade

POPIS: Připadá vám plánování schůzek jako nekončící kolotoč zařizování a domlouvání? V tom případě vyzkoušejte aplikaci Time Trade, který vám plánování pracovních hovorů a schůzek velmi zjednoduší.

CENA: Zdarma

DOSTUPNOST: online webová aplikace

3. Potřebujete „časovač“?

Často se říká, že pod tlakem se pracuje efektivněji. Vyzkoušejte si to i vy sami na vlastní kůži a nastavte si časovač. Ten bude nekompromisně odpočítávat minuty a vy třeba daný úkol splníte ještě před vypršením času. Nastavte si časovač v telefonu, kuchyňskou minutku anebo vyzkoušejte nějakou aplikaci, například online časovač Egg Timer.

Pomodoro technique

Naučte se s časem pracovat, a ne s ním závodit. Nejedná se o žádnou aplikaci, ale pouze o návod, jak si rozvrhnout úkoly a splnit je. Jednoduché kroky jsou popsány na webových stránkách, ale můžete se nechat inspirovat vysvětlujícím videem.

4. Zapisujte si nápady a pracujte s nimi

Znáte to. Někde lítáte, máte hlavu plnou myšlenek a nevíte, kam dřív skočit. A v tom vás něco napadne. Většinou si řeknete, že to určitě nezapomenete a poznamenáte si to později. Ale skutek utek. Než se k tomu dostane, už dávno zapomenete, co jste to vlastně měli na mysli. Není tedy nic jednoduššího, než si najít nějaký účinný a jednoduchý způsob, jak si rychle poznamenat své nápady.

Trello.com

POPIS: Trello nabízí jednoduchou cestu, jak zapisovat a organizovat své nápady a plány. Můžete si vytvořit vám uzpůsobenou strukturu, kde uvidíte postupný vývoj práce. Trello může sloužit jen pro vaše myšlenky anebo můžete práci sdílet s ostatními a přerozdělit si tak jednotlivé úkoly.

CENA: Zdarma

DOSTUPNOST: iOS, Web, Android

5. Zorganizujte si svůj tým

Než být na všechno sami, je lepší pracovat v týmu. Pro každou práci v týmu je samozřejmě nejdůležitější organizace. Zadávejte úkoly a pracujte tak, aby vše šlapalo jako hodinky.

Asana

POPIS: Asana vám pomůže sladit práci s vašimi kolegy, kdy každý přesně ví, co má dělat a kdy má jeho úkol deadline. Jednoduše tak můžete zjistit, v jaké fázi se právě váš úkol nachází až do doby, kdy je úspěšně splněn.

CENA: Základní verze pro začínající týmy zdarma; Premium pro malé týmy 6,25 dolarů (140 Kč) měsíčně; Premium 9,99 dolarů (220 Kč) měsíčně

DOSTUPNOST: iOS, Android

TIP: Pro rozdělení úkolů v týmů můžete také zdarma využít také Trello.com.

  • Autor: Anna Urbancová
  • Vytvořeno:
  • Poslední aktualizace: